Malowanie tworzyw sztucznych
Przy malowaniu tworzyw sztucznych, główny problem polega na uzyskaniu dobrej i trwałej przyczepności powłoki lakierowej. Plastik jest bardzo ciężkim materiałem do malowania. Aby zminimalizować niepowiedzenie przy malowaniu podłoża z tworzywa sztucznego, szczególnie należy zadbać o odpowiednie przygotowanie powierzchni przed malowaniem. Przyczepność do podłoża jest najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu w procesie malowania.
Można prognozować, że ilość farb zużywanych w branży tworzyw sztucznych, która obecnie nie stanowi znaczącej pozycji, będzie wzrastać, w związku z coraz większym wykorzystaniem materiałów polimerowych.
Większość produkowanych obecnie pojazdów ma lakierowane elementy z tworzyw sztucznych zarówno pod kolor karoserii, jak
i w kontrastujących barwach. Aby naprawa lakiernicza takich elementów była solidna i trwała, musi być ściśle zachowana określona procedura.
W związku z powyższym, warto wiedzieć, jak malować materiały z tworzyw sztucznych.
- Jeżeli możesz zdejmij element plastikowy z karoserii.
- Dokładnie umyj element, np. szamponem samochodowym.
- Zmatuj cały element papierem ściernym P240.
- Powstałe drobne rysy usuń papierem ściernym P320-P600.
- Element plastikowy przetrzyj, aby pozbyć się kurzu, np. szmatką antystatyczną.
- Następnie odtłuść element zmywaczem silikonu bądź dobrej, jakości benzyną ekstrakcyjną
- Nanieś specjalny podkład do plastiku lub epoksydowy bądź środek zwiększający przyczepność. WŁAŚCIWOŚCI: DOSKONŁĄ PRZYCZEPNOŚĆ, ZAPOBIEGA POWSTAWANIU PĘKNIĘĆ I ODPRYSKÓW NA ODKSZTAŁACAJĄCYCH SIĘ ELEMENTACH. Podkład do plastiku nanieś w 2-3 bardzo cienkich warstwach, zachowując 5-10 min. odstęp pomiędzy warstwami.
- Po wyschnięciu podkładu ok. 12h w temp 20 stopni Celsjusza, usuń drobne nierówności papierem ściernym „na mokro” P2000.
- Oczyść powierzchnię i odtłuść. Możesz w tym momencie użyć szmatkę antystatyczną, która uchroni powierzchnię malowaną przed osadzaniem się kurzu.
- W tym momencie można nakładać lakier nawierzchniowy (bazowy, akrylowy) w zależności od potrzeby.
Dlaczego szmatka antystatyczna???
Doskonale usuwa kurz, brud oraz pozostałości po szlifowaniu. Można stosować do wszystkich typów lakierów oraz do takich powierzchni (powlekanych / niepowlekanych) jak metal, drewno, tworzywa sztuczne itp. Unikalna impregnacja absorbuje i zatrzymuje kurz i pył. Wysokiej jakości materiał z gazy sprawia, że pył dostaje się głęboko do wewnętrznych warstw i wykazuje maksymalną zdolność chłonną. Impregnacja jest całkowicie pozbawiona silikonu i wosku i nigdy nie wysycha.
Sposób użycia szmatki antystatycznej:
Szmatkę rozłożyć i ponownie luźno złożyć. Lekko zetrzeć powierzchnię. Nie przyciskać ani nie trzeć. Szmatkę stosować tak długo, aż przestanie przyjmować kurz.
POWODZENIA!!!