Malowanie tworzyw sztucznych

Przy malowaniu tworzyw sztucznych, główny problem polega na uzyskaniu dobrej i trwałej przyczepności powłoki lakierowej. Plastik jest bardzo ciężkim materiałem do malowania. Aby zminimalizować niepowiedzenie przy malowaniu podłoża z tworzywa sztucznego, szczególnie należy zadbać o odpowiednie przygotowanie powierzchni przed malowaniem.  Przyczepność do podłoża jest najważniejszym czynnikiem decydującym o powodzeniu w procesie malowania.

Można prognozować, że ilość farb zużywanych w branży tworzyw sztucznych, która obecnie nie stanowi znaczącej pozycji, będzie wzrastać, w związku z coraz większym wykorzystaniem materiałów polimerowych.

Większość produkowanych obecnie pojazdów ma lakierowane elementy z tworzyw sztucznych zarówno pod kolor karoserii, jak
i w kontrastujących barwach. Aby naprawa lakiernicza takich elementów była solidna i trwała, musi być ściśle zachowana określona procedura.

W związku z powyższym, warto wiedzieć, jak malować materiały z tworzyw sztucznych.

  1. Jeżeli możesz zdejmij element plastikowy z karoserii.
  2. Dokładnie umyj element, np. szamponem samochodowym.
  3. Zmatuj cały element papierem ściernym P240.
  4. Powstałe drobne rysy usuń papierem ściernym P320-P600.
  5. Element plastikowy przetrzyj, aby pozbyć się kurzu, np. szmatką antystatyczną.
  6. Następnie odtłuść element zmywaczem silikonu bądź dobrej, jakości benzyną ekstrakcyjną
  7. Nanieś specjalny podkład do plastiku lub epoksydowy bądź środek zwiększający przyczepność. WŁAŚCIWOŚCI: DOSKONŁĄ PRZYCZEPNOŚĆ, ZAPOBIEGA POWSTAWANIU PĘKNIĘĆ I ODPRYSKÓW NA ODKSZTAŁACAJĄCYCH SIĘ ELEMENTACH. Podkład do plastiku nanieś w 2-3 bardzo cienkich warstwach, zachowując 5-10 min. odstęp pomiędzy warstwami.
  8. Po wyschnięciu podkładu ok. 12h w temp 20 stopni Celsjusza, usuń drobne nierówności papierem ściernym „na mokro” P2000.
  9. Oczyść powierzchnię i odtłuść. Możesz w tym momencie użyć szmatkę antystatyczną, która uchroni powierzchnię malowaną przed osadzaniem się kurzu.
  10. W tym momencie można nakładać lakier nawierzchniowy (bazowy, akrylowy) w zależności od potrzeby.

Dlaczego szmatka antystatyczna???

Doskonale usuwa kurz, brud oraz pozostałości po szlifowaniu. Można stosować do wszystkich typów lakierów oraz do takich powierzchni (powlekanych / niepowlekanych) jak metal, drewno, tworzywa sztuczne itp. Unikalna impregnacja absorbuje i zatrzymuje kurz i pył. Wysokiej jakości materiał z gazy sprawia, że pył dostaje się głęboko do wewnętrznych warstw i wykazuje maksymalną zdolność chłonną. Impregnacja jest całkowicie pozbawiona silikonu i wosku i nigdy nie wysycha.

Sposób użycia szmatki antystatycznej:

Szmatkę rozłożyć i ponownie luźno złożyć. Lekko zetrzeć powierzchnię. Nie przyciskać ani nie trzeć. Szmatkę stosować tak długo, aż przestanie przyjmować kurz.

POWODZENIA!!!